Historie

Schietvereniging Het Vizier is op 6 februari 1968 door enkele enthousiaste schietsport beoefenaars uit de regio opgericht. De eerste jaren na de oprichting werd er één avond per week in competitieverband met luchtgeweren geschoten en na afloop werd er een kaartje gelegd.

In de loop der jaren is de vereniging gegroeid naar zo’n 45 leden. Tegenwoordig wordt er nog steeds met het vertrouwde luchtgeweer geschoten maar ook met klein en groot kaliber vuurwapens. Er wordt geschoten in verenigingscompetitie verband met geweer, karabijn, pistool en revolver. Waarvoor elk jaar in de verschillende wapengroepen prijzen per klasse zijn te verdienen.
Onze verenigingsavond is iedere donderdagavond van 19.30 uur tot 22.30 uur in het “Cultureel Centrum” in Nieuwe Wetering. Het eerste uur is er ook de mogelijkheid om te schieten met luchtgeweer. Voor geïnteresseerde jeugdschutters (of oudere jongeren) een prima gelegenheid om, onder deskundige begeleiding ervaring op te doen met de schietsport.
Met onze moderne ruime accommodatie willen wij alle, in de schietsport geïnteresseerde inwoners in de regio uitnodigen om eens kennis te komen maken met deze individuele concentratie sport.

Het bestuur van schietvereniging “Het Vizier”